Zapraszamy na zajęcia: Budowanie marki osobistej i sieci kontaktów.
Budowanie marki osobistej i sieci kontaktów – szansa na przedłużenie aktywności zawodowej czy wręcz przeciwnie?
Współcześnie wiele osób twierdzi, że „marka osobista jest dla każdego”. Równie często spotykana jest opinia, że „marka jest jak pogoda – zawsze jest jakaś”. Pojawia się pytanie: co to jest marka osobista? Jedno jest pewne: nie jest to jednorożec – wszyscy o niej słyszeli, ale nikt jej nie widział. Stanowi ona obietnicę wartości jej właściciela: sumę jego konkretnych kompetencji, wiedzy i doświadczenia, wizerunku czy reputacji. Jednak budowanie marki osobistej nie jest prostym zadaniem – wymaga wysiłku, konsekwencji i konkretnej strategii. Czy zatem warto?
Wato chociażby ze względu na pojawiające się wraz z nią możliwości wyróżnienia się z tłumu. W tym „tłumie” zawierają się nasze sieci kontaktów – osoby, z którymi zawieramy bliższe lub dalsze relacje: nasi sąsiedzi, rodzina, przełożeni, byli współpracownicy… Są w nim również te osoby, z którymi dopiero chcemy nawiązać kontakt, a dzięki marce osobistej – możemy zrobić to skuteczniej. Pojawia się tutaj temat mediów społecznościowych – czy tylko z ich wykorzystaniem możemy zwiększać swoje sieci kontaktów i budować markę osobistą? W kontekście rynku pracy do tej pory markę osobistą i kompetencję sieciową (zdolność do nawiązywania i utrzymywania kontaktów) traktowano jako szanse na zwiększenie szans na znalezienie pracy. Pojawia się jednak pytanie – czy mogą one być pomocne dla przedłużenia aktywności zawodowej? A może wręcz przeciwnie – raczej pomogą nam odkryć nową pasję/sposób na życie/spędzanie wolnego czasu?
Podczas ok 60 min spotkania najpierw zapoznamy się z samymi pojęciami marki osobistej i sieci kontaktów (kompetencji sieciowej), a następnie porozmawiamy o możliwościach budowania swojego wizerunku, aby skutecznie wyróżnić się z „tłumu”. W drugiej części zastanowimy się nad znaczeniem tych pojęć w kontekście rynku pracy i aktywności zawodowej/pozazawodowej. Spotkanie będzie miało formę interaktywną (prezentacja multimedialna) i angażującą uczestników poprzez prace zespołowe i dyskusje.
Prowadząca: mgr Weronika Muszyńska – absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Obecnie kieruje grantem NCN pt. „Kompetencja sieciowa i marka osobista menedżerów jako czynniki zwiększające ich zatrudnialność” (2023/49/N/HS4/00707) oraz pracuje w międzynarodowej firmie doradczej PwC. Interesuje się budowaniem marki osobistej oraz trendami na rynku pracy. Zajęcia odbędą się w styczniu 2025 r. dokładny termin podamy po konsultacji z Działem Organizacji Dydaktyki SGH.